Ro ro ro din "båt"

Trening et av dagens høydepunkt. Det største er å ligge i armkroken til kjæresten min i sofaen etterpå. Hihi. Det er den eneste tiden jeg ikke trenger å tenke på noe akademisk. Ikke jobb eller skole. Digg!!! Er så deilig å blow off some steam.

Har jobbet dagvakt på sykehjemmet i dag, å kost meg glugg i hjel. Lærer så mye der både av kolleger og de eldre. Mye kloke livserfaringer men mye vrøvl også. Haha

Men tid for trening. Cardio OG styrke da blir Mia fornøyd. Skal hvertfall ro litt i dag tenkte jeg. Spare knærne litt hvertfall. Perfekt for intervaller.

Ikke veldig imponerende. I know, men var slitsomt nok skal jeg si deg.

Pust i bakken før jeg fyrte løs på markløft. Ble mye teknikk. Klassiske, sumo og rumenske. Må få med hamstrings vettu. Viktig viktig.

Ble litt annen trening i dag også. Theo trening. "Lille" gutt går på valpe kurs og vi trener for harde livet.

Cardio in my <3

Jaja det er jo lov å prøve å overbevise seg selv litt. Mandag var styrkedag i følge programmet mitt. Beina fikk virkelig kjørt seg. Og jeg har verken gått, ligget eller sittet normalt på to dager. Var vist lenge siden forrige beinøkt.

Må først komme meg hjem, handle litt. Så er det litt matprep for de neste dagene før jeg får krype til korset å komme meg ned på gymmet. Ser an motivasjonen når jeg kommer ned om det blir langkjøring eller intervaller.


Ble 40 min til sammen i dag. Kombinasjon av cardio og styrke. Kjørte på med noen repetisjoner med mark. Jeg SKAL løfte over min egen kroppsvekt. Akkurat nå står jeg fast på 60 kg og det med heller dårlig teknikk

Tung vekt å bære

Var uheldig på eksamen i går å gjorde en slurvefeil når jeg førte inn. Hadde regnet riktig men førte inn feil på innføringsarket. Utrolig kjipt. Så må belage meg på å at den på nytt. Er ikke verdens undergang da det ikke er noe jeg kan bli dårligere på i mellomtiden. Men dagene kommer og dagene går. Og til mandag er det allerede en nye eksamen som står for tur. Rekker jo ikke puste en gang. Så nå er det lesing om Onkologi, traumatologi, revnatologi og diverse småsnacks.

Gleder meg noe helt vanvittig til denne eksamenspeeioden er over og til resultatene er kommet. Ikke minst få vite om jeg sto på den første eksamen. Får jeg fortsette? Eller skal jeg rømme av gårde til varmere strøk.

Denne sekken veier ikke lite om dagen.

Men kan jo påstå at tankene mine heller ikke veier lite om dagen. #eksamenspress

Lettelsen av at noe er overstått

Da er jeg ferdig med farmakologi 1 og 2. Også såååå seint på kvelden. Helt på trynet spør du meg å sette opp eksamen kl fire på ettermiddagen.

Eksamen besto av to deler. Del en som er legemiddelregning som en må ha 100% for å bestå. Og så del 2 som var legemiddellære. Den må man ha 40% på for å bestå.

Nå er det bare å slappe av, og dra hjem. Det er jo ikke noe mer jeg kan gjøre nå. Den er levert og overstått og det er ingen vei tilbake med besvarelsen. Det er både en lettelse og en frustrasjon. Det er jo endel man kommer på i etterkant.

senere i kveld legger de ut fasit til regneoppgavene. Så det blir gøy. I morgen er det en ny dag og nye eksamensforberedelser. Siste eksamen!! Å det skal bli deilig.

Bildene vil absolutt ikke funke på denne teite appen så det får komme senere. For de som liker treningbildene min er det mange på instagram : miasor89

Here we go

Snart straks for Farmakologi eksamen. Legemiddellære og legemiddelregning står for tur i dag kl fire. Denne har jeg øvd hardt på så nå er jeg spent på hva jeg får til.

Hadde de planene for dagen siden eksamen begynner så sent men det hele endte men rolig formiddag på sofaen.

Wish me luck x

Remaining energylevel : 0% Time to reload

Dagen har egentlig gått i ett i dag.

Fikk lov å starte uka med en tur til tannlegen. Wee yey me! Men null hull og et dyrt kvarter senere, var jeg på vei til Drammen igjen.

Kødder ikke når jeg sier at jeg og studievenninden min har bodd i 4 etg på Hibu den siste uka. Gjennomsnittlig 6-7 timer hver dag. Da blir man litt sliten i hodet til slutt men veldig rastløs i kroppen.

Jeg kom meg hjemover med toget og dro rett på trening. Smart som jeg er trodde jeg at jeg trengte litt energipåfyll å kjørte på med koffeinpille og en energidrikk. HELLO koffeinoverdose. Skalv som et aspeløv på trening men fikk jobbet bra og kom meg gjennom hele bein økta. Har skrevet ned et sted hva det blei men husker det ikke nå.

Men nå er det NADA energi igjen i denne kroppen og jeg er klar for å krasje i senga. På tide å reloade til eksamen i morgen.

Natta verden.

Sove, trene, spise, lese AND REPEAT

Startet søndagen med en cardio økt på Energy Fitness, gymmet mitt for di som ikke har fått med seg det.

Og der var det ikke akkurat overbefolket. Mutters alene!

Dagens kondisjon økt ble bestående av:
Roing 5 min - høy intensitet
Sykling 10 min - høy intensitet
Tredemølle 15 min- rolig gange.

Haha glemmer ALLTID å starte klokka! Så mangler noen min. Er det mulig å glemme det hver gang ?

Ha en fin dag folkens. Nå skal jeg til Drammen igjen for å lese litt mer til eksamen. Gleder meg ikke noe særlig til å bli ferdig. Haha

Mitt treningsprogram

 

 

For å opprettholde interessen hender det at jeg bytter treningsprogram. En merker fort om et program passer for deg eller ikke. Om det passer inn i hverdagen eller om hverdagen passer til programmet. Mange lager sine egne programmer ettersom de selv har funnet ut hvordan de liker å ha det.

 

Jeg er veldig glad i å hente inspirasjon fra forskjellige steder. Programmene jeg velger å bruke eller lager selv blir gjerne påvirket av energinivået jeg har for øyeblikk eller arbeidsmengen jeg har i forhold til skole ol..

 

Styrketrening er ofte det jeg trives best med, men arbeidet med fettprosenten fører desverre, ja desverre til mer cardio. Haha jeg hater cardio. Man kan jo selvfølgelig presse seg der også , men utholdenhetstrening er krever en annen psyke en styrketrening føler jeg. Jeg trives godt med intervalløkter fremfor langkjøring, og må passe på at jeg er i riktig modus for å ha langkjøring.

 

 





Dette er programmet jeg følger nå om dagen. Startet så vidt med det for en ukes tid siden, før det hadde jeg et veldig likt. Er mye mer cardio enn styrketrening så få bare lære meg å like det.

 

Mandag - Styrketrening
Tirsdag - Intervalltrening (4x4 minutter)
Onsdag - Langkjøring - 60 minutter
Torsdag - Styrketrening
Fredag - Intervalltrening (4x4 minutter)
Lørdag - Langkjøring - 60 minutter
Søndag - Hviledag, eventuelt en rolig spasertur

 

 



Glemmer helt at jeg kan benytte meg av andre apparater enn tredemølla og elipsemaskin. tror jeg skal prøve å bruke romaskinen mer, det et virkelig gøy og skånsomt for knær og ankler.  Hvilke bruker du ved cardio trening?

Stikkord:

Helg sa du...

Hva er det?

Her er det eksamenslesing på høyt nivå alle dager i uka. Er omtrent bare det jeg føler jeg gjør. Leser til eksamen, sover, trener, jobber eller tilbringer en time eller to med typen.

Fikk skvist inn en liten kjøpelysten i dag å. Ble 30 min med cardio, ti min oppvarming. Deilig å få løpt litt skikkelig. Liker best de intense litt korte løpeøktene der jeg heller får pusha meg litt, enn langkjøringsøktene. Blir nok langkjøring i morgen da så får holde ut.

Liksom gira på å løpe. Haha ja godt man kan overbevise seg selv innimellom.

Dagens treningsklær :
2XU thights og gul topp fra H&M

Hater stramme topper når jeg løper. MÅ få puste. Haha

Tenkte jeg skulle legge ut treningsopplegget jeg følger nå litt senere i dag. Så ta gjerne en titt.

Nå er det mat så lese litt legemiddellære igjen.

Tuddeluu

Treningsfri = kvalitetstid

Man kan jo ikke trene HVER dag. Hehe i dag ble det mye skole først. Var i Drammen å leste til eksamen i hele seks timer. Fokus fokus fokus.

I dag var det også tid for valpe kurs igjen. Det var kjempe gøy. Theo kom faktisk på innkalling!! Flinke minsten.

Nå er det kvalitetstid med mannen i sofaen med noe ubrukelig på tv. Haha.

Snakkas

Les mer i arkivet » Oktober 2013 » September 2013 » Mai 2013
hits